هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | هواشناسی در خرداد

خبر مهم هواشناسی برای مردم | رگبار شدید در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا روز جمعه در برخی مناطق کشور خبر داد.

خبر مهم هواشناسی برای مردم | رگبار شدید در راه است
کدخبر : 19577
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، کرمان و شمال هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر امروز افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه فقط در ارتفاعات شمال غرب، و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده روی داده و در سایر مناطق جو آرام و پایداری حاکم است. پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، برخی مناطق جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۸: شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات مازندران.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان‌های مسقف، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان