برجام | مذاکرات برجام

خبر مهم از مذاکرات برجام در روز یکشنبه | ارزانی در راه است؟

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که برجام باید با هوشیاری تمام جلو برود که سبب ضرر مردم نشود. مسئله عمیق تر از این حرفا است که ما بخواهیم با یک اختلاف صوری، مسئله خود را با آمریکا و غرب برطرف کنیم.

خبر مهم از مذاکرات برجام در روز یکشنبه | ارزانی در راه است؟
کدخبر : 19631
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شد. بسیاری از کارشناسان منتظر هستند تا کابینه او مشخص شود و سپس درباره مسائل مختلفی از جمله سیاست خارجه اظهار نظر کنند. اما با این وجود، باتوجه به صحبت های مسعود پزشکیان در مناظرات، مواضع او تا میزان اندکی مشخص است. بسیاری از کارشناسان، نسبت به صحبت های پزشکیان درباره برجام و FATF پیش بینی می کنند که او راه حسن روحانی را ادامه دهد و همچنین وزنه ای که در دولت یازدهم و دوازدهم بلند نشد را بردارد که اگر این اتفاق اجرا شود، اقدام بسیار عالی و پسندیده ای خواهد بود.

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس بین الملل در ارتباط با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دولت چهاردهم، به خبرنگار گسترش نیوز گفت: انتخاب وزیر امور خارجه دولت چهاردهم مستقیم به مجلس شورای اسلامی و رای اعتماد نمایندگان بستگی  دارد؛ اگر چه زمزمه هایی درباره آقای ظریف به عنوان وزیرخارجه به گوش می رسد اما همه چیز به نظر مجلس و رای اعتماد بستگی دارد.

ظهره وند ادامه داد: چهره های سیاسی که سابقه قابل دفاعی ندارند، قطعا نمی توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند. منظور بنده شخص خاصی نیست و صحبت های بنده به طور کلی مطرح می شود. در هر دولتی، اگر شخصی که به عنوان وزیر معرفی می شود، سابقه خوب و قابل توجهی نداشته باشد، قطعا نمی تواند نظر مجلس را جلب و رای اعتماد بگیرد.

وی افزود: در صحبت های آقای پزشکیان مشخص بود که احتمالا بحث برجام و FATF  ادامه پیدا کند. به گفته بسیاری از کارشناسان این موضوعات تجربه تلخ دولت یازدهم و دوازدهم است. البته اگر آقای پزشکیان بخواهند راه ۸ ساله آقای روحانی را ادامه دهند مشکلی ندارد اما باید این اقدام با هوشیاری تمام صورت گیرد که مردم و منافع ملی دچار ضرر نشوند. توصیه ما به آقای پزشکیان این است که برجام و FATF می تواند دردسرهایی را برای کشور به همراه داشته باشد و باید با هوشیاری بالا جلو برود. 

این کارشناس بین الملل در ادامه گفت و گو به خبرنگار گسترش نیوز گفت: می توان اشاره کرد که مسئله عمیق تر از این حرفا است که ما بخواهیم با یک اختلاف صوری، مسئله خود را با آمریکا و غرب برطرف کنیم. در مجموع، انتخاب آقای پزشکیان توسط مردم صورت گرفت و مردم نسبت به وعده های آقای پزشکیان حساب باز کردند. البته کار دشواری در مسیر رئیس دولت چهاردم قرار دارد. بنده برای آقای پزشکیان آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم این باری که در ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم بلند نشد، آقای پزشکیان بتواند بلند کند و اگر این اتفاق صورت گیرد، برای کشور بسیار عالی خواهد بود، البته احتیاط هم لازم است. اگر بتواند این بار بزرگ را بلند کند، می توانیم به ۴ سال دوم ریاست جمهوری آقای پزشکیان امیدوار باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد