هواشناسی امروز | هواشناسی فردا | هواشناسی در خرداد

گرم شدن وحشتناک هوا در این استان ها | خبر مهم برای مردم

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات غرب و جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گردو خاک رخ می دهد.

گرم شدن وحشتناک هوا در این استان ها | خبر مهم برای مردم
کدخبر : 19577
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری نشان می دهد که بارش ها در روز جمعه - ۲۲ تیر - در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت دارد.

از شنبه تا سه شنبه (۲۳ تا ۲۶ تیر)‌ جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور مستقر است و تنها روز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می رود.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق استان های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز همچنین در جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردو خاک پیش بینی می شود.

روز جمعه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، کاهش نسبی دما رخ می دهد.

از شنبه تا دوشنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج می باشد.

هوای تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود همچنین دما بین ۲۴ تا ۳۹ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین دما در برخی از شهرستان های مناطق گرمسیر خراسان رضوی نیز در مدت یاد شده از ۴۰ درجه فراتر خواهد رفت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و افزایش ابر از دیگر پدیده های استان در روزهای پایانی هفته جاری خواهد بود این پدیده ها موجب بارش های پراکنده در ارتفاعات و برخی از مناطق شمالی در روز جمعه هفته جاری خواهد شد.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۶ و سرخس با ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۳ تا ۳۶ درجه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی هوای مشهد ۳۴ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی تا ۳۸ درجه افزایش خواهد یافت.

سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه فقط در ارتفاعات شمال غرب، و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده روی داده و در سایر مناطق جو آرام و پایداری حاکم است. پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، برخی مناطق جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۸: شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات مازندران.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان‌های مسقف، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد