حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

فوری: واریز ۹/۶۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور در ۱۱ تیرماه | سوپرایز عالی و مهم از حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان را با ما دنبال کنید.

فوری: واریز ۹/۶۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور در ۱۱ تیرماه | سوپرایز عالی و مهم از حقوق بازنشستگان
کدخبر : 19463
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص واریز پیش‌پرداخت متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد؛ با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی برنامه هفتم، بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی، مابه‌التفاوت متناسب‌سازی را از اول سال ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد.

حقوق بازنشستگان به مجموعه مزایا و حقوقی اشاره دارد که به افرادی که از سن بازنشستگی رسیده‌اند و از سیستم بازنشستگی یا پس انداز خود استفاده می‌کنند، تعلق می‌گیرد. این حقوق بازنشستگان شامل پرداختی‌های مالی مانند بازنشستگی، بیمه‌های اجتماعی، پاداش‌ها، مزایا و سایر امتیازات مرتبط با بازنشستگی است. این حقوق بازنشستگان به منظور حمایت از افراد در دوران بازنشستگی و فراهم کردن شرایط زندگی مناسب برای آن‌ها تعیین شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی ازپرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌ماه تمامی مستمری‌بگیران خبر داد.

سید مرتضی حسینی از تکمیل فرایند پرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌ماه تمامی مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد و گفت: پیرو اطلاع قبلی پیرامون زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری‌بگیران عزیز این سازمان، فرایند پرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌ماه، مطابق لیست اعلامی و با رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۴ میلیون نفر و به صورت کامل انجام شد.

مطابق این گزارش افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران معزز این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیأت محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، پیش از این حقوق اردیبهشت‌ماه و خردادماه مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق با افزایش سالانه پرداخت و مقرر شده بود مابه‌التفاوت فروردین‌ماه بلافاصله پس از اتمام فرایند پرداخت حقوق خردادماه به حساب مستمری‌بگیران معزز سازمان واریز شود که این فرایند امروز پنجشنبه به صورت کامل انجام شد.

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان 1403

وی درباره این‌که کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس متاسفانه چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.

مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. دولت اراده‌اش بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند. کما این که در سنوات گذشته هم دولت کریمانه به این موضوع پرداخت و تقریبا بالغ بر ۲۲۰ همت تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را داشتیم و سایر صندوق‌ها هم به همین شکل بخش قابل توجهی از مطالب‌شان را اخذ کردند. اما همواره به لحاظ اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود باز دوباره تکالیفی را برای صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که لاجرم دولت باید به صورت سنواتی مطالبات صندوق ها پرداخت و الا صندوق‌ها دچار مشکل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان