حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز ۷/۶۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور | حقوق بازنشستگان در روز جمعه ۸ تیرماه دوبله شد

مستمری بازنشستگی هزاران پرسنل بانک های ادغامی 40 درصد کاهش یافت؛ خبری هست که این روزها بسیار خبرساز شده و معیشت پرسنل بانک های ادغامی را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

واریز ۷/۶۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور | حقوق بازنشستگان در روز جمعه ۸ تیرماه دوبله شد
کدخبر : 19405
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان هزاران پرسنل بانک های ادغامی 40 درصد کاهش یافت این خبر در حالی منتشر می شود که با تصمیم سران قوا در سال 1399 تعداد 5بانک و موسسه (بانک انصار-بانک حکمت ایرانیان –بانک قوامین -بانک مهر اقتصاد- موسسه کوثر ) در بانک سپه ادغام شدند.

به تبع این ادغام، کارکنان بانک های ادغامی، علی رغم اینکه قبلاً تابع قانون کار بودند و کارگر محسوب می شدند، کارمند بانک سپه شدند و از ابتدای سال 1401 با تبدیل وضعیت استخدامی مستخدم رسمی دولت در بانک سپه شدند.

به گفته برخی کارکنان بانک ها این تبدیل وضعیت بر خلاف مواد 6 و 9 و 12 و 21 قانون کار و کنوانسیون های بین المللی در حوزه کارگری و قاعده فقهی ابقا ما کان (استصحاب) و بند 20 مصوبه 31بندی سران نظام صورت گرفت.

این وضعیت عملاً در حقوق و مزایای فعلی و بازنشستگی شکاف و کاهش زیادی ایجاد کرده است.

قبل از ادغام و تا ابتدای سال 1401 برای بیش از95درصد حقوق و مزایا برای کارکنان بانک های ادغامی به عنوان کارگر لیست بیمه برای سازمان تأمین اجتماعی واریز می شد و طبق همین لیست و معدل دو سال آخر بازنشسته این کارکنان بازنشسته می شدند.

با تغییر نوع استخدام در حال حاضر برای 70 درصد حقوق و مزایا لیست بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت می شود و همین میزان و معدل دوسال آخر، مستمری بازنشستگی کارکنان می شود.

کارکنانی هستند که 25سال حق بیمه زیاد به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمودند و در شرف بازنشستگی با کاهش بیمه پردازی مواجهه شدند و این امر در معیشت آنها تاثیر بسزایی دارد و باعث کاهش حقوق بازنشستگی می گردد.

این مسئله موجب نارضایتی عمده شده و مسئولان نظام بانکی باید چاره ای جدی در این باره بیاندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان