سعید جلیلی | سعید جلیلی ریاست جمهوری

سعید جلیلی رو دست خورد | سعید جلیلی از رقیب خود بازی خورد

اصلاح‌طلبان درصدد بودند در همان مناظره اول از طریق حمله پور‌محمدی به جلیلی انتخابات را به سرعت دو‌قطبی کنند‌. اما جلیلی و سایر نامزد‌های اصولگرا وارد این بازی نشدند. اما در مناظره چهارم سرانجام این اتفاق افتاد. اتفاقی که به ضرر قالیباف و جلیلی و به نفع پزشکیان بود.

سعید جلیلی رو دست خورد | سعید جلیلی از رقیب خود بازی خورد
کدخبر : 19375
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

ظاهرا جلیلی می‌خواست از این طریق جدی بودن خود را در رقابت نشان دهد، اما ‌مانند سال 92 به قطبی شدن انتخابات کمک کرد.

تصویر نهایی و کلی در این مناظره ترساندن طبقه متوسط شهری از پیروزی احتمالی جلیلی بود و این اتفاق تا حدی رخ داد و اصلاح‌طلبان در ادامه از طریق کمپین‌ها و میتینگ‌ها این ترس را برجسته کرده و مشارکت را در انتخابات افزایش خواهند داد.

البته یک نکته مهم این است که داغ نشدن مناظره پنجم مانع از آن شد دو‌قطبی کامل شکل بگیرد. اگر دو قطبی کامل شکل می‌گرفت می‌شد از رفتن پزشکیان و جلیلی به دور دوم سخن گفت، اما الان درباره نفر دوم مرحله اول عدم قطعیت وجود دارد.

بر اساس معادلات کمپینی رقابت قالیباف و جلیلی برای دوم شدن در مرحله نخست خیلی نزدیک است و در حاشیه خطای نظرسنجی‌هاست. اما بر اساس همین معادلات اگر جلیلی به دور دوم برود بازنده خواهد شد؛ مگر آنکه مشارکت زیر 40 درصد باشد و طبقه متوسط شهری رای ندهد. در غیر این صورت پزشکیان برنده است.

احتمال وقوع این سناریو یعنی مشارکت پایین اندک است، زیرا طبقه متوسط نگران شده است و پزشکیان هم از دست‌اندازهای کمپین در حال عبور است و آرای او در روز‌های آینده سیر صعودی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان