وام بازنشستگان | وام بازنشستگان ثبت نام | اغاز وام بازنشستگان

شرایط عالی برای دریافت وام بازنشستگان در ۱۷ خردادماه | فرصت عالی و استثنایی برای بازنشستگان با شرایط ویژه

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام برای فرزندان بازنشستگان خبر داد. همچنین جزئیات و مراحل دریافت وام بازنشستگان هم اعلام شد.

شرایط عالی برای دریافت وام بازنشستگان در ۱۷ خردادماه | فرصت عالی و استثنایی برای بازنشستگان با شرایط ویژه
کدخبر : 18937
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان "خدمت ادامه دارد" است که براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب های مختلف اجرایی و تقدیم این عزیزان کنیم.

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط آنها در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد./اقتصادآنلاین

 وام ضروری بازنشستگان کارگری ۳ برابر شد

دولت در راستای حمایت از بازنشستگان و کمک به معیشت این عزیزان ظاهرا مبلغ وام ضروری را ۳ برابر کرد.

در اقدامی حمایتی از سوی دولت وام ضروری بازنشستگان کارگری در سال جدید احتمالا به ۳۰ میلیون تومان افزایش میابد. این وام با هدف کمک به تامین نیاز‌های ضروری بازنشستگان و ارتقای سطح زندگی آنان در نظر گرفته شده است.

پرداخت وام ضروری بازنشستگان کارگری از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و ثبت نام آن غیرحضوری خواهد بود؛ اولویت پرداخت با افرادی‌ست که تاکنون وام نگرفته‌اند.

اولویت پرداخت وام با بازنشستگانی که تاکنون وام دریافت نکرده‌اند:این اقدام عدالت را در توزیع وام میان بازنشستگان برقرار می‌کند و از انباشت وام در دست عده‌ای خاص جلوگیری می‌کند.

نحوه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از اواخر خردادماه به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود. جزئیات دقیق نحوه ثبت نام از طریق رسانه‌ها و وب سایت سازمان تامین اجتماعی به اطلاع عموم خواهد رسید.

افزایش وام ضروری بازنشستگان خبر خوشی برای این قشر زحمتکش است. این اقدام نشان می‌دهد که دولت به فکر معیشت بازنشستگان است و برای رفاه حال آنها تلاش می‌کند. امیدواریم در آینده شاهد اقدامات حمایتی بیشتری از سوی دولت برای این عزیزان باشیم.

درخواست از مسئولین برای افزایش مستمری و وام بازنشستگان

در کنار افزایش وام ضروری، ضروری است که مستمری بازنشستگان نیز به طور قابل توجهی افزایش یابد. مستمری فعلی بازنشستگان به هیچ وجه کفاف مخارج زندگی آنها را نمی‌دهد و این قشر زحمتکش در تنگنای شدید معیشتی قرار دارند. از مسئولین تقاضا می‌شود که برای حل این مشکل، چاره‌ای اساسی بیندیشند.

 خبر خوش برای بازنشستگان | ثبت نام این چند وام با مبلغ ۱۰۰ میلیون ویژه بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ آغاز شد

وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد.

به نقل از طلا، وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد.

وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد. وام خرید کالا بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است؛

وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد. وام خرید کالا بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است؛ با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۱۰ درصدی. این یعنی هر بازنشسته باید ماهی حدود ۹۱۰ هزار تومان قسط بابت دریافت این وام بدهد. پرداخت دو درصد از هزینه کالا مزیت این وام است، چرا که ۹۸ درصد هزینه وام گرفته می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی به ترتیب برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و سه میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته وام‌هایی را به مبالغ مختلف در نظر گرفته‌اند تا بخشی از نیازهای آن‌ها رفع شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری از وام ازدواج، وام ضروری تا وام پنج ساله را برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش خود به اجرا درآورده است. سازمان تامین اجتماعی هم که بزرگترین صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شود و با بدهی کلانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، مبلغ جدیدترین وام خود را به ۳۰ میلیون تومان رسانده است. مبالغی که با توجه به تورم موجود اقتصاد ایران چنگی به دل بازنشستگان نمی‌زنند.

وام بازنشستگان کشوری آنطور که در وبسایت خود صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع و اقسام مختلفی دارد؛ از وام ازدواج، وام ضروری و حمپاد گرفته تا به‌تازگی وام پنج ساله. البته وام بازنشستگان کشوری به این‌ها محدود نمی‌شود. یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند و دولت امسال حدود ۲۵۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنان به صندوق واریز کرده است. در ادامه به صورت مختصر با انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد