حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان فردا واریز می شود | حقوق بازنشستگان زیاد می شود؟

زمان واریز حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری مشخص شد.

حقوق بازنشستگان فردا واریز می شود | حقوق بازنشستگان زیاد می شود؟
کدخبر : 346
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پربحث در روزهای پایانی سال 1400 بود. با جود گذشت یک ماه از سال جدید افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به نتیجه ای نرسیده است و مستمری بگیران همچنان منتظر نتیجه این خبر هستند. اخرین اخباری که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شده، نشان از این دارد که افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای اردیبهشت انجام خواهد شد. هم چنین قرار بر این است که دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان صورت گیرد، که در ادامه اخبار مهم آن را می توانید در ادامه بخوانید.

بر اساس اخبار منتشر شده واریز حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان ۳۱ فروردین انجام می شود و البته این واریز بر اساس حروف الفبا نیز نخواهد بود.

اخرین خبر در مورد پرداخت حقوق بازنشستگان

حسین سوری گفت: یک افزایش ۱۰ درصدی است که پس از ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌ها، به سهولت قایل پرداخت است؛ این افزایش رقمش برای تمامی گروه‌های حقوق بگیر ۱۰ درصد است که در همین ماه جاری پرداخت می‌شود و دلیلی ندارد آن را به تعویق بیندازند. اما فقره دوم افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ناشی از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان  جهت متناسب‌سازی است. توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان، اهمیت دارد و امیدواریم عادلانه توزیع شود.

وی افزود: در هر حال، توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان به شیوه نامه یا آیین نامه‌ای نیاز دارد. اگر ناگزیر شدند شیوه‌نامه‌ای به کار ببرند، بایستی روشی اعمال نمایند که هم بازنشستگان لشکری که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند، ولی تعدادشان کمتر است و هم بازنشستگان کشوری که تعدادشان زیاد است، راضی باشند و عادلانه بهره‌مند شوند. حدس این است که آن ۱۰ درصد در همین فروردین ماه، با حقوق این ماه پرداخت می‌شود اما فقره دوم احتمالا به ماه دیگر کشیده شود.

زمان واریز حقوق بازنشستگان از چه زمانیست؟

میرهاشم موسوی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز با شرکت در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و همچنین معاونین و مدیران ذیربط سازمان تامین اجتماعی به منظور اتخاذ بهترین تصمیم جهت افزایش میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شد افزایش حقوق مستمری بگیران در اردیبهشت ماه انجام شود.

وی افزود: انشاالله با همکاری دولت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد. در مورد افزایش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ مورد توجه بوده و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد. رویکرد راهبردی ما این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

در پایان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات درست، رضایت بازنشستگان تامین شده و به سمت ایجاد عدالت در پرداخت‌ها که هدف این سازمان است؛ حرکت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر بیات در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی گفت: در خصوص افزایش حقوق جلسات متعددی برگزار شد و با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه حداقل بگیران ۵۷.۴ درصد به حقوقشان اضافه می‌شود گفت: بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود.

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی کی است؟

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ فروردین آغاز و تا ۳۱ فروردین بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ بر اساس حرف اول نام خانوادگی و طبق جدول زیر واریز می‌شود:

آ، ا ۱۴۰۱/۱/۲۰

حرف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۱/۱/۲۱

حرف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۱/۱/۲۲

ب ۱۴۰۱/۱/۲۳

پ، ت، ث ۱۴۰۱/۱/۲۴

چ، ج، ژ، ص ۱۴۰۱/۱/۲۵

ض، ز، ف ۱۴۰۱/۱/۲۶

ح، همکاران بازنشسته ۱۴۰۱/۱/۲۷

ق، س، ر ۱۴۰۱/۱/۲۸

بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، کشاورزی، صادرات ۱۴۰۱/۱/۲۹

ط، ظ، خ ۱۴۰۱/۱/۲۹

گ، ل، و، ه، غ، ی، ذ، ک، د، ش ۱۴۰۱/۱/۳۰

ع، ن، م، بنیاد شهید ۱۴۰۱/۱/۳۱

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی،  افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

حقوق بازنشستگان پارسال چطور بود؟

این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال گذشته ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر ۲۵ درصد بر اساس آخرین حکم کارگزینی در سال ۱۳۹۹ تعیین شد، مشروط به اینکه میزان افزایش حقوق هیچ فردی نباید کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود.

همچنین حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان سه میلیون و ۵۰۰ تعیین شد و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ میلیون تومان بود که برای هر ماه به چهار میلیون تومان می‌رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد