جواد رضویان | جواد رضویان در جوکر

شباهت دیدنی جواد رضویان با دختر نازش | ماشالله دختر آقا جواد چقدر قشنگه

بیوگرافی سید جواد رضویان و همسرش به همراه کارنامه هنری این بازیگر طنز سینمای ایران را که به تازگی در فصل دو رئالیتی شو جوکر بازی کرده است را در ادامه بخوانید.

شباهت دیدنی جواد رضویان با دختر نازش | ماشالله دختر آقا جواد چقدر قشنگه
کدخبر : 19505
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 سید جواد رضویان متولد ۶ مرداد ۱۳۵۳ در قم، بازیگر، کارگردان و خواننده است.

جواد رضویان

وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته نقاشی است که از ۲۰ سالگی فعالیت خود را آغاز کرد. پدرش اهل قم و مادرش اصالتاً یزدی است. دخترش یامین نام دارد.

سید جواد رضویان کیست؟

جواد رضویان، اصلاً علاقه‌ای به تئاتر و نمایش نداشت. هر زمان که در مدرسه صحبتی از تئاتر می‌شد، او فرار می‌کرد و این حرفه را دوست نداشت.

در زمان تحصیل در مقطع راهنمایی، وی درگیر جنگ بود. گاهی اوقات باید او را از سردخانه‌ها بیرون می‌کشیدند یا از زیر تابوت شهدا بیرون می‌آوردند. او بسیار عاشق حضور در جبهه‌های جنگ بود.

در سال‌های دانشگاه، شخص مورد نظر عشق و علاقه خود به حرفه بازیگری را کشف کرد. در حالی که در رشته نقاشی مشغول به تحصیل بود، او در سال اول با افرادی، چون مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه همکلاسی بود. با حمایت و تشویق این افراد، وی در سال ۱۳۷۳ و در سن ۲۰ سالگی، وارد عرصه تئاتر شد.

پس از چند سال حضور در عرصه تئاتر، رضویام در سال ۱۳۷۶ و در سن ۲۳ سالگی، با مجموعه "سیب خنده" به کارگردانی رضا عطاران وارد عرصه تلویزیون شد.

سپس در سال ۱۳۷۷ در مجموعه "مجید دلبندم" ظاهر شد. تا اینکه در سال ۱۳۸۱ و در سن ۲۸ سالگی، با ایفای نقش داوود در سریال "پاورچین" به شهرت رسید.

سید جواد رضویان در سال ۱۳۸۳ با فیلم "شارلاتان" وارد عرصه سینما شد. سپس در سال ۱۳۸۹، با فیلم "کمی شیرین، بسی فرهاد" تجربه کارگردانی را بر عهده گرفت. هرچند این فیلم در نهایت اکران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان