یارانه نقدی | یارانه جدید | واریز یارانه نقدی امروز

شگفتانه داغ و مهم برای مردم در روز سه شنبه | یارانه نقدی دولت را به راحتی دریافت کنید

تا قبل از تغییرات، فارغ از جایگاه و رتبه و دهک بندی، یارانه نقدی دقیقا در تاریخ ۲۱ هرماه به سرپرست هر خانوار داده می‌شد و این یارانه می‌توانست یا در قالب کالابرگ، خرج شود؛ یا مبلغ از طریق عابربانک ها به صورت پول نقد برداشت شود.

شگفتانه داغ و مهم برای مردم در روز سه شنبه | یارانه نقدی دولت را به راحتی دریافت کنید
کدخبر : 18704
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه نقدی هر ماه واریز میشود. یارانه نقدی طبق دستور دولت به حساب دهک ها متفاوت است. یارانه نقدی هر فرد با فرد دیگر فرق دارد. یارانه نقدی خرداد ماه واریز شده است . اخبار مهم از یارانه نقدی را بخوانید.

تا قبل از تغییرات، فارغ از جایگاه و رتبه و دهک بندی، یارانه نقدی دقیقا در تاریخ ۲۱ هرماه به سرپرست هر خانوار داده می‌شد و این یارانه می‌توانست یا در قالب کالابرگ، خرج شود؛ یا مبلغ از طریق عابربانک ها به صورت پول نقد برداشت شود.

برای ایجاد انگیزه مضاعف، سال گذشته دولت اعلام کرد یارانه دهک اول تا سوم، زودتر واریز خواهد شد. این تصمیم از آن جهت گرفته شد که این خانواده ها فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

یارانه نقدی از سه ماه قبل با همین سبک و سیاق پرداخت شده است، ولی گروهی، به‌محض اینکه متوجه شدند روز ۲۱ ماه رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، دلهره گرفتند.

و در نهایت یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت؛ از ابتدای هر ماه واریز خواهد شد.

یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است و، چون آن‌ها هم اجازه استفاده از یارانه تشویقی را دارند می‌توانند در نهایت میزان یارانه دریافتی خود را به رقم ۵۲۰ هزار تومان افزایش دهند.

خانوار دهک هشت و ۹ حتی در صورت استفاده از کالابرگ مستحق یارانه تشویقی شناخته نمی‌شود و هنمچنان به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

استعلام دهک درآمدی خانوار را نیز می‌توان با مراجعه به سامانه حمایت در آدرس hemayat.mcls.gov.ir انجام داد.

اعتراض به عدم دریافت یارانه، درخواست بررسی دهک‌بندی درآمدی و ثبت‌نام دریافت یارانه را در همین سایت پیگیری کنید

سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

براساس خبری که چندی پیش ایسنا مخابره کرد رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.

علیرضا محمدی ، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

مبلغ یارانه مادرانی که فرزند زیر ۲ سال دارند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان تغییر یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت برای مادرانی که دارای فرزند زیر دو سال و جز ۳ دهک اول درآمدی بودند، یارانه ۶۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته است. این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد و مبلغ یارانه برای این افراد از ۴۰۰هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

افرادی که مشمول این یارانه هستند، می‌توانند اقلام بهداشتی مثل پوشک، صابون و شامپو برای کودک و مادر و همچنین بسته های حمایتی دارای لبنیات، پروتئین، حبوبات، میوه‌جات و سبزیجات را تا سقف ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان از فروشگاه های طرف قرارداد، خریداری کنند.

برای اطلاع از اینکه شامل این طرح هستید یا خیر، می‌توانید با ورود به اپلیکیشن "شما" ، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کرده و از شرایط خود کسب اطلاعات کنید.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز درباره این طرح گفت: سازمان برنامه و بودجه این وعده را داده است که بودجه این طرح حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

این طرح به این منظور انجام می شود تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. امیدواریم با این طرح، سوء تغذیه را در کشور به طور کامل از بین ببریم و هیچ کودکی دیگر مشکل اختلال در رشد نداشته باشد.

پس از اجرای این طرح، مبلغ یارانه مادرانی که فرزند زیر ۲ سال دارند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان تغییر یافت و با این افزایش اعتبار، می‌توان برای خرید بسته های غذایی و بهداشتی متنوع اقدام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توضیح داد: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که مشمول طرح یسنا هستند، پیامک ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ شده که در قالب طرح کالابرگ قابل‌استفاده است.

منبع : اقتصادآنلاین 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان