امین حیایی | امین حیایی و همسرش | همسر امین حیایی

همسر سوم و بیبی فیس امین حیایی لو رفت | طلاق امین حیایی و ازدواج او با این دختربچه خبرساز شد

امین حیایی عکس جدید از خودش منتشر کرد‌.

همسر سوم و بیبی فیس امین حیایی لو رفت | طلاق امین حیایی و ازدواج او با این دختربچه خبرساز شد
کدخبر : 19476
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی و یکی از چهار داور برنامه عصرجدید متولد ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران است.

امین حیایی

در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده ‌های خورشید شد.

خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم ‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا چندان موفق نبود. امین حیایی در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورد دار بود. از جمله افتخارات امین حیایی می توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر اشاره کرد. همسر وی نیلوفر خوش ‌خلق از بازیگران سینمای ایران است.

امین حیایی سابقه بازیگری در آثاری همچون خودزنی، رژیم طلایی، مهمان، ستاره می شود، سلام بر عشق، عروس فراری، رز زرد، شارلاتان، زن ها فرشته اند، تکیه بر باد، بوی خون، شب، بیداری رویاها، آقازاده، قلب یخی، ساخت ایران، جانان، چشم و گوش بسته، درخونگاه، شعله ور، آسمان من، دارکوب، خانوم، ثبت با سند برابر است، سه بیگانه، هلن، سن پطرزبورگ، چه کسی امیر را کشت؟، اخراجی ها و دایره زنگی را در کارنامه هنری خود دارد. 

امین حیایی

قسمتی از زندگی نامه امین حیایی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند .همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می‌باشند، که فارغ التحصیل کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

امین حیایی از میان بازیگران زن سینما‌ی ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار راحت است،محمد‌رضا گلزار نیز یکی از دوستان صمیمی او در عرصه ی سینما است.

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

امین حیایی

از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ی هنر شده است، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده‌ی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری جشن خانه‌ی سینما را برایش به ارمغان آورد و هم‌چنین نقش اصلی «دختر ایرونی» که با بازی روانش جایزه‌ی حافظ جشن دنیای تصویر را از آن خود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد