سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

جزئیات جدید از سهام عدالت جاماندگان | زمان ثبت نام جامندگان سهام عدالت مشخص شد؟

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: پیشنهاد می‌شود سهام دولت در شرکت‌های بورسی به مشمولان جدید اختصاص یابد.

 جزئیات جدید از سهام عدالت جاماندگان | زمان ثبت نام جامندگان سهام عدالت مشخص شد؟
کدخبر : 14381
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند.سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: پیشنهاد می‌شود سهام دولت در شرکت‌های بورسی به مشمولان جدید اختصاص یابد.

 مهدی حاجی‌وند در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر که با موضوع جاماندگان سهام عدالت برگزار شد، گفت: از سال ۸۵ تا سال ۹۴، تقریبا به ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت داده شد، به این شرط که طی ۱۰ سال امکان فروش سهام خودشان را ندارند و از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شود. در این راستا نیز چند سالی است که دارندگان سهام عدالت در حال دریافت سود سالیانه سهام خود هستند.

 دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: در سال‌های گذشته بحث اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و یا سهامداران جدید مطرح شده و اعضایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و بخشی از ایثارگران قرار است سهام عدالت دریافت کنند که به گفته وزیر اقتصاد، این دسته از مشمولان حدود ۵ میلیون نفر را شامل می‌شود.

 وی اضافه کرد: البته در یکی دو سال گذشته نیز این بحث مطرح شده بود که گویا منابع در نظر گرفته شد تکافوی اینکه به ۵ میلیون نفر، هر کدام ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت بدهیم، نمی‌داد. البته به تازگی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

 حاجی‌وند همچنین در خصوص سازوکار شناسایی و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت اذعان داشت: اطلاعات مربوط به مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نیز ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت خودکار از نهادهای مربوط دریافت شده و پس از راستی‌آزمایی، اگر تخصیص منابع هم صورت بگیرد به این افراد سهام عدالت اختصاص داده خواهد شد.

مشمولان اقدامی برای دریافت سهام عدالت انجام ندهند

 دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: نکته مهم این است که کسانی که مشمول کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و سهام عدالت ندارند، به هیچ جا مراجعه نکنند، هیچ جا ثبت نام نکنند، هیچ مبلغی پرداخت نکنند و این سهام قرار است به صورت خودکار به آنها تعلق بگیرد.

سهام دولت در شرکت‌های بورسی به جاماندگان اختصاص پیدا کند

حاجی‌وند گفت: در پورتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت قرار دارند که از این تعداد، ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند، یعنی ۱۳ شرکت در بازار سرمایه حضور ندارند. بنابراین نخستین پیشنهادی که می‌توانیم در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان داشته باشیم اینست که اگر قرار است به ۵ میلیون نفر هر کدام ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت بدهند، این تخصیص منابع از سهام دولت در شرکتهای بورسی و حاضر در بازار سرمایه انجام شود.

 پیشنهاد تعیین سخنگو برای سهام عدالت

وی ادامه داد: یک کار خوبی را طی چند هفته گذشته در سازمان بورس شاهد هستیم که یک سخنگو برای این سازمان انتخاب کرده‌اند، و به هر حال در مورد حواشی اتفاقات مختلف به صورت آنی پاسخگویی و شفاف سازی می‌کنند. بر این اساس پیشنهاد می‌کنم که برای سهام عدالت هم یک سخنگو داشته باشیم و این سخنگو بیاید حرف اول و آخر و صریح را در زمینه موضوعات مرتبط با سهام عدالت بزند.

حاجی‌وند تصریح کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی یک تصویب نامه و یک نظام‌نامه وجود دارد که در آنها به امور مربوط به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مفصل پرداخته شده است و با توجه به گستره جمعیت دارندگان سهام عدالت و امور مرتبط با آنها، لازم است توجه ویژه‌ای به این نظام‌نامه و مصوبه شود؛ در این راستا می‌بایست کمیته‌ای متشکل از  سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد و نهادهایی که درگیر سهام عدالت هستند تشکیل شده و یک سخنگو هم برای بیان سریع و بی‌واسطه تصمیم‌ها در حوزه سهام عدالت تعیین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد