قیمت سکه | قیمت سکه کاهش

کاهش باورنکردنی قیمت سکه | تاج از سر سکه افتاد

در بازار ارز و طلا امروز قیمت سکه در حالی پایین آمد که قیمت دلار متشکل رشد کرد.

کاهش باورنکردنی قیمت سکه  | تاج از سر سکه افتاد
کدخبر : 266
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه از ابتدای سال جدید روند صعودی را در پیش گرفته است. قیمت سکه در پی قیمت دلار و طلا روند صعودی خود را در پیش گرفته بود و خریداران سکه مدتی بود که از خرید آن امتناع کرده بودند. قیمت سکه کاملا متناوب با قیمت دلار روند صعودی و نزولی خواهد داشت و نظر تحلیل گران این است که اگر قیمت دلار به مرز 28 هزار تومان برسد سکه نیز افزایش قیمت شدیدی را دنبال خواهد کرد. اگر قیمت دلار به زیر کانال 28 هزار تومان برسد می توان گفت قیمت سکه نیز زیر 13 میلیون و 200 هزار تومان معامله خواهد شد. در ادامه می توانید پشت پرده گرانی قیمت سکه و قیمت سکه امروز را بخوانید.

در بازار ارز و طلا امروز قیمت سکه در حالی پایین آمد که قیمت دلار متشکل رشد کرد. 

آخرین قیمت سکه امامی

سکه امامی  امروز - دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۲ می ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۱۳,۱۸۰,۰۰۰ (سیزده میلیون و یکصد و هشتاد هزار) تومان رسید.

 نیم سکه امروز - دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۲ می ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۸۲ درصدی به ۷,۲۴۵,۰۰۰ (هفت میلیون و دویست و چهل و پنج هزار) تومان رسید.

 

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه امروز - دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۲ می ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۳۱ درصدی به ۴,۲۵۲,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست و پنجاه و دو هزار) تومان رسید.

آخرین قیمت سکه گرمی

هر سکه گرمی، امروز به ۲,۶۵۲,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد و پنجاه و دو هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۱ درصدی داشته است.

قیمت اونس، موتور صعود سکه را خاموش کرد

بنا به گزارش اکوایران، البته برخی معامله‌گران می‌گویند آنچه که باعث کاهش قیمت شد اونس بود چون دلار در بازار دوشنبه هم نزولی بود ولی سکه بالا رفت و کاهش قیمت اونس همه موتورهای صعود سکه را خاموش کرد.

سکه بدون حامی داخلی و با اتکا به اونس از مرز مقاومت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ رد شد اما در روز سه‌شنبه پس از نزول اونس از سطح مقاومتی پایین‌تر آمد و کاهش قیمت دلار سکه را به ابتدای دروازه ۱۳ فرستاد.

 

قیمت سکه دلالان را مردد کرد

از نظر برخی معامله‌گران ماندن در کانال ۱۳ هنوز علامتی از امید به صعود است اما پس دادن سطح مقاومتی ۱۳ و چهارصد هزار تومان بازار با تردیدهای جدی‌ای درباره افزایش‌های آتی روبرو کرد.

قیمت دلار هتریک کرد

دلار در این هفته برای سومین بار نزولی شد تا به قول فوتبال دوستان هتریک کند. معامله‌گران اعتقاد داشتند خاک شدن قیمت دلار در بازار از جناح طلای آبشده بود.

قیمت هر مثقال طلای آبشده طی معاملات سه‌شنبه 48 هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران به محض نزول آبشده در ابتدای بازار گفتند قیمت دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

تعقیب و گریز قیمتی در راه است؟

در نتیجه چنین اتفاقی خیلی‌هایشان می‌گفتند هزار تومان هم کار نکردیم. روند معاملات سه‌شنبه در بازار، انتظارات افزایشی را تضعیف کرد، اما در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند بعد از هر تعقیب و گریز انتظامی امکان یک تعقیب و گریز قیمتی وجود دارد.

نکته بازار به نرخ دلار پشت‌خطی برمی‌گردد که دوباره نرخ پشت‌خطی در سلیمانیه بالاتر از تهران رفت.

به باور برخی تحلیل گران افزایش نرخ انتهای وقت سکه نشان می‌دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده نرخ دلار خوشبین هستند و تصور می‌کنند که اسکناس امریکایی به راحتی از مرز ۲۸ هزار تومانی عبور خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که اونس طلا را در محدوده هزار و ۹۷۵ دلار در نظر بگیریم، حباب سکه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، صفر خواهد شد.

 این اتفاق برای بازیگران فنی اهمیت زیادی داشت و زمینه ساز تقویت انتظارات افزایشی این دسته شد. از نگاه بازیگران فنی در صورتی که فلز گران بهای  داخلی بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ شرایط حتی برای صعود تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فراهم خواهد شد. سکه امامی در صورت عبور از محدوده ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می تواند خود را آماده ورود به کانال ۱۳ میلیون تومانی کند. کف قیمت سکه نیز از نگاه تحلیل گران فنی در شرایط فعلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد.

در کنار مرز شکنی سکه، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه بالا رفت و این دومین اتفاقی بود که از احتمال بهبود شرایط سرمایه گذاری در بازار سکه خبر می داد. روز گذشته ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعود کرد و موجب شد که حباب سکه تا محدوده یک درصدی کاهش پیدا کند. به طور سنتی کاهش حباب سکه می تواند زمینه ساز ورود معامله گران بلند مدت به بازار شود.

با توجه به شرایط یاد شده به نظر  می رسد که سکه امروز از توان لازم برای رشد قیمت برخوردار باشد. با این حال سودگیری معامله گران می تواند کار را برای افزایشی های بازار دشوار کند.

قیمت سکه

عوامل موثر بر قیمت سکه

بسیاری از سکه بازان با وجود رشد قابل توجه اونس طلا در روز سه شنبه در موقعیت خرید قرار نگرفتند. در آن زمان، بخشی از تحلیل گران عنوان کردند که ممکن است سکه بازان نسبت به روند افزایشی دلار دچار تردید شده و به همین دلیل به رشد بهای طلای جهانی بی محلی کرده باشند. 

روز چهارشنبه دلار دچار افت قیمت شد و مرز 28 هزار تومانی را از دست داد تا حدس بخشی از بزرگان بازار سکه درست از کار درآید. با این حال، آنچه برای بازار روز پنج شنبه اهمیت دارد این است که سکه بازان در روز گذشته با وجود افت معنادار دلار چندان در موقعیت فروش قرار نگرفتند. در واقع دیروز سکه نه تنها توانست خط 13 میلیون تومانی را حفظ کند که اساسا بالای محدوده 13 میلیون و 100 هزار تومان به کار خود پایان داد.

از نگاه برخی از تحلیل گران بازار این موضوع به آن معناست  که بزرگان بازار سکه احتمال افت شدیدتر دلار را حداقل در مقطع فعلی چندان جدی نگرفته اند. از سوی دیگر، رشد طلا در روز چهارشنبه ادامه یافت و احتمال صعود این فلز ارزشمند به بالای مرز 2 هزار دلاری وجود دارد. 

با این حال، در صورتی که دلار امروز محدوده 27 هزار و 800 تومان را از دست بدهد، بعید است که سکه بتواند با اهرم اونس طلا خود را بالا نگه دارد، چرا که سمت و سوی انتظارات بازیگران بزرگ فلز گران بهای داخلی تغییر خواهد کرد. 

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه در آینده

 یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد